Podobnie jak w ostatnich latach, decyzje podatkowe otrzymują wszyscy właściciele i współwłaściciele nieruchomości, ale podatek trzeba zapłacić tylko jeden. Decyzje podatkowe – jako odrębną przesyłkę – otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego ilu ich jest.
Decyzje podatkowe doręczane są mieszkańcom Gminy Ząbkowice Śląskie przez pracowników Urzędu Miejskiego – gońców bezpośrednio na adres zamieszkania.
Przypominamy, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Finansowy i Planowania Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl. (w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.
Ważne!
- W związku ze zmianami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, płatność następuje jednorazowo w terminie pierwszej raty, a więc do 15 marca 2019 r. Przypominamy, że od nieterminowo dokonanych wpłat naliczane są ustawowe odsetki. Prosimy zatem o dotrzymywanie terminów wpłat, co pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów.
- Zmiany ustawy spowodowały ponadto, że nie ustala się podatku w kwocie nie przekraczającej 7 zł. Decyzje takie nie będą wystawiane.