Samorządy od kilku lat angażują się coraz bardziej w działania marketingowe. Widać to po ilości i jakości materiałów promujących poszczególne gminy i ich walory turystyczne czy inwestycyjne.
W Powiecie Ząbkowickim najsłabiej używanym instrumentem oddziaływania na potencjalnych gości jest – paradoksalnie – najbardziej skuteczny nośnik reklamy, a więc film. Dla zilustrowania tej tezy proponujemy mały przegląd tego, co można bez większego wysiłku znaleźć w sieci na temat poszczególnych gmin naszego powiatu. Kolejność alfabetyczna, a wiec zupełnie obiektywna. Pod uwagę wzięliśmy łatwość wyszukania filmu w internecie i możliwie niezbyt długi czas oglądania, bo przecież prawdziwa promocja powinna być na wyciągnięcie ręki i nie trwać długo.
Zaczynamy od Barda – miasta cudów.
Następnie trafiamy w okolice Ciepłowód.
Przemieszczamy się do Kamieńca Ząbkowickiego.
http://www.youtube.com/watch?v=sXcpU6MP7hY
Dalej trafiamy do Srebrnej Góry w Gminie Stoszowice.
Po drodze są Ząbkowice Śląskie.
Kolejnym punktem „wycieczki” są Ziębice.
Kończymy rekonesans w Złotym Stoku.
http://www.youtube.com/watch?v=dtuXwqKbNyY
Jak pewnie łatwo da się zauważyć, filmiki mają zupełnie różną jakość, niektóre są zarejestrowane kamerą amatorską, inne są profesjonalną produkcją. Charakterystyczne jest to, że witryny internetowe samorządów nie eksponują tych czy innych klipów. Praktycznie nie ma też w sieci klipów pokazujących potencjał inwestycyjny gmin. W powyższym przeglądzie nie ma też filmów promocyjnych, które były emitowane przez stacje telewizyjne. Nie ma też klipów promujących atrakcje naszych gmin w ramach reklamy regionu oraz programów. Przykładem takiego działania jest kampania „Tajemniczy Dolny Śląsk nie do opowiedzenia – do zobaczenia”, w której „swoje sekundy” miały Ząbkowice i Henryków.