W związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadziła prawny obowiązek segregacji odpadów komunalnych zmienia się dotychczasowy system odbioru odpadów.
W związku z powyższym, informujemy:
- Każdy mieszkaniec musi segregować odpady, jeżeli do tej pory tego nie robił.
2. Właściciele nieruchomości lub zarządcy muszą zaopatrzyć swoją posesję w pojemnik na odpady zmieszane oraz pojemniki lub worki na odpady segregowane.
3. Od 1 stycznia 2020r. przedsiębiorcy oraz właściciele nieruchomości niezamieszkałych muszą posiadać indywidulaną umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych np. z ZGK lub innym podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej (lista podmiotów dostępna na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego) – Gmina nie będzie odbierać odpadów komunalnych z tych nieruchomości.
4.Mieszkańcy, którzy nie segregują odpadów muszą zgłosić się do Urzędu Miejskiego i zmienić swoją deklarację na segregację śmieci (pok. nr 29) do 31 stycznia 2020r.
5. Gmina odbiera i zagospodarowuje odpady komunalne z posesji zamieszkałych
6. Odpady komunalne należy segregować z podziałem na następujące frakcje: zmieszane, czyli takie które nie da się posegregować oraz takie, które podlegają segregacji: papier, metal i tworzywa sztuczne, bio, szkło;