„Dolny Śląsk – jeśli chcesz więcej…” – to hasło kampanii promocyjnej opisującej gospodarczą i inwestycyjną atrakcyjność naszego regionu. Jej celem jest pokazanie potencjału Dolnego Śląska na rynkach międzynarodowych i zachęcenie przedsiębiorców do inwestowania w naszym regionie.

Dolny Śląsk to miejsce niezwykle atrakcyjne dla inwestorów. Świadczy o tym prestiż firm, które zdecydowały się ulokować tu swój biznes. Takie marki jak Mercedes, Lufthansa, General Electric czy LG to absolutna czołówka w skali światowej. Nasza nowa kampania promocyjna to jasny sygnał dla inwestorów – samorząd Dolnego Śląska wie jak skutecznie współpracować z biznesem – mówi wicemarszałek Iwona Krawczyk.

W ramach kampanii powstały m.in. nowa strona internetowa dedykowana przedsiębiorcom, film promocyjny, informator gospodarczy, a także darmowe aplikacje multimedialne do ściągnięcia na telefon. Trzy z nich powstały technologii VR, czyli wirtualnej rzeczywistości. Mogą z nich korzystać zarówno użytkownicy systemu android, jak i iOS (Apple).

Pierwsza z nich to galeria wysokiej jakości zdjęć wykonanych w technologii 360o, prezentujących potencjał zaplecza naukowo-badawczego regionu oraz wybrane atrakcje turystyczne. W aplikacji znajdują się zdjęcia ukazujące m.in.:

  • Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego
  • Wrocławskie Centrum Badań EIT+
  • Narodowe Forum Muzyki
  • Wrocławski Park Technologiczny
  • Port Lotniczy we Wrocławiu
  • Halę Stulecia
  • Starą Kopalnię w Wałbrzychu
  • Uzdrowisko Lądek-Zdrój

Druga aplikacja to wirtualny spacer, czyli 25 obiektów z całego regionu, które możemy zwiedzić spacerując w wirtualnej rzeczywistości. W aplikacji znalazły się pomieszczenia należące m.in. do:

  • Wrocławskiego Centrum  Badań EIT+,
  • Wrocławskiego Parku Technologicznego,
  • Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego,
  • Klinice Kardiochirurgii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu,
  • Politechniki Wrocławskiej,
  • Starej Kopalni w Wałbrzychu,
  • Dolnośląskiego Parki Innowacji i Nauki

Dodatkowo w pomieszczeniach odzwierciedlonych w spacerze zamieszczono tzw. hot-spoty, czyli miejsca w których użytkownik może zobaczyć szczegóły dotyczące danego urządzenia. W zależności od materiałów opracowanych przez daną jednostkę, hot-spoty prezentują jak wyglądają wybrane urządzenia, a także jak działają.

Trzecią aplikacją jest galeria oraz 8 filmów promocyjnych (stworzonych w technologii 360 stopni) pokazujących firmy działające w strefach ekonomicznych, ale również w centrach badawczo-rozwojowych regionu oraz gospodarcze wykorzystanie obiektów turystycznych. Każdy z filmów powstał wg indywidualnych koncepcji wypracowanych wspólnie z pokazanymi w nich podmiotami. W aplikacji znajdziemy filmy prezentujące:

  • Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną Invest-Park
  • Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną
  • Kamiennogórską Specjalną Strefę Ekonomiczną Małej Przedsiębiorczości
  • Wrocławskie Centrum  Badań EIT+
  • Wrocławski Park Technologiczny
  • „Życie nad Odrą” – wykorzystanie nabrzeży Odry we Wrocławiu
  • „Czas wolny” gdzie m.in. skaczemy na bungee, lecimy nad Zalewem w Zagórzycach Śląskich, czy zamkiem Grodziec
  • „Dolny Śląsk jeśli chcesz więcej” czyli tzw. teaser zachęcający do obejrzenia wszystkich filmów i poznawania regionu.

Czwarta aplikacja to multimedialny informator gospodarczy. Znajdą się w nim wszystkie najnowsze i najświeższe informacje o gospodarce regionu, jak również profile i opisy gmin, uczelni wyższych, a przede wszystkim dolnośląskich przedsiębiorstw. Z założenia wpisanie profilu do aplikacji będzie dla wszystkich przedsiębiorców z Dolnego Śląska całkowicie bezpłatne. Przyszłe działania promocyjne będą zmierzały do tego, aby aplikacja stała się popularnym narzędziem do wyszukiwania przedsiębiorstw w regionie, zarówno przez mieszkańców jak i potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych.

Równie istotnym narzędziem służącym osiągnięciu celu jest uruchomiona w styczniu tego roku strona poświęcona gospodarce Dolnego Śląska. Pod adresem www.gospodarka.dolnyslask.pl znajdują się informacje dotyczące wszystkich aspektów gospodarki regionu, opisy atutów i mocnych stron, jak również profile gmin i uczelni wyższych. W kolejnej fazie, strona i multimedialny informator gospodarczy będą się wzajemnie uzupełniać. Komplementarność tych dwóch narzędzi będzie szczególnie widoczna w zakresie profili firm z regionu. Ponadto za pośrednictwem strony prowadzone były nabory firm na branżowe targo CeBIT, IFA oraz CIFIT, a w przyszłości będzie to również narzędzie do rejestracji udziału w innych wydarzeniach organizowanych przez urząd marszałkowski.

Projekt promowany jest podczas najważniejszych, międzynarodowych branżowych targach takich jak obywający się w Hanowerze CeBIT 2018, berlińskie IFA 2018 czy organizowany w chińskim Xiamen CIFIT 2018. To między innymi podczas tych wydarzeń Dolny Śląsk prezentuje swoją ofertę biznesową skierowaną do przedsiębiorców z całego świata.