Prędkość niedozwolona na drodze? Nie – to będzie prędkość optymalna, z jaką docelowo mają jeździć nowoczesne pociągi na linii kolejowej nr 276, która przebiega m.in. przez Powiat Ząbkowicki w miejscowościach: Henryków, Ziębice, Kamieniec Ząbkowicki i Bardo.

Specjalnie przedłużone, pięcioczłonowe, mieszczące ponad pół tysiąca podróżnych – takie będą nowe pociągi Kolei Dolnośląskich. − Nowoczesny tabor będzie szybszy i zwiększy komfort podróży. Każdy z nowo zakupionych pociągów będzie osiągał prędkość min. 160 km/h, maksymalnie wykorzystując zmodernizowane odcinki kolejowe. Pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe, ułatwiające korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym − zapewnia marszałek Cezary Przybylski. Nowe pojazdy będą wyposażone w wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania oraz pokładowe WiFi. Dla bezpieczeństwa podróżnych tabor zostanie wyposażony w monitoring oraz w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. − Na zakup pociągów przeznaczymy 266,5 mln zł z czego 80% wartości będzie stanowiło dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Dostawa pierwszych, nowych pociągów nastąpi pod koniec 2017 roku – dodaje marszałek Cezary Przybylski.

Zamówienie na nowe, przedłużone składy zostanie zrealizowane w 2018 roku. Pojazdy zostaną skierowane do obsługi wspomnianej już wyżej linii nr 276 linii łączącej Wrocław z Międzylesiem i dalej do czeskiego Lichkova. Takimi pociągami będzie też można dotrzeć z Wrocławia do Węglińca, Legnicy, Lubina, Głogowa, Rawicza i Jelcza Laskowic.

Nowe pociągi będą obsługiwały połączenia kolejowe w barwach Kolei Dolnośląskich – regionalnego przewoźnika realizującego przewozy kolejowe na zlecenie Samorządu Województwa. Obecnie Koleje Dolnośląskie dysponują kilkudziesięcioma nowymi i zmodernizowanymi pociągami obsługującymi ruch pasażerski na terenie Dolnego Śląska. − Nasze połączenia cieszą się ogromnym zainteresowaniem podróżnych, dlatego zamawiamy pociągi 5-członowe, które przyjmą na pokład jeszcze więcej pasażerów – mówi Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za dolnośląską kolej.

Udostępnione przez: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego